söndag 20 december 2009

Jullov i Osterrike

Antligen har jag nu semester fast det hangde pa haret! I fredags skalade vi med ett glas skumpa for att fira in julen och det glaset gick rakt upp i flatan pa mig! Jag blev sa snurrig sa jag glomde laptopvaskan i taxin vilken INTE ar en bra idé da passet ligger dari och man ska aka dagen efter!! Efter lite tarar och att jag idiot forklarat mig sjalv och avlagt nykterhetslofte fann jag mig i att jag skulle ge mig av tva dagar senare och typ 6000kr fattigare! Pa lordag formiddag far jag ett mail fran maklaren som vi hade besokt igar, att taxichaffisen hade varit dar och att han hade min vaska! Kan ni fatta??? Jag har nog mest tur i hela varlden!! De hade sett i vaskan mitt boardingkort, att jag skulle flyga pa kvallen! Sa det blev panik i stugan da jag var tvungen att packa i rejserfart och pussa hejda till min groda (som ar en riktig prins!!).

Nu sitter jag har i Zell am See, stralande sol ute och mamma och pappa har precis gett sig ut i skidbacken men jag sitter och laser en bok och samtidigt tittar jag pa skidskytte. Om en liten stund ska jag byta om och ge mig ut och reka langdsparen. Hoppas att de har tillrackligt med sno!

Livet ar allt helt fantastiskt! Fast jag saknar min prins har nere hos mig bara men han kommer ju om nagra dagar!

Inga kommentarer: