fredag 5 mars 2010

Snart Vasaloppet.....

Tjejvasan klarade jag av i lordags. Var lite orolig for mina luftvagar men de skotte sig. Dock kande jag att kroppen inte alls var lika tranad som den var for tva manader sedan tyvarr! Men jag tog mig i mal, tog det lugnare an forra aret, dock kan jag ju inte pasta att det var bekvamt! Fick 25 sec samre tid men jag hoppade upp ca 20 placeringar sa det ar jag nojd med.

Vi var i stort satt samma gang som forra aret och det var harligt att traffa Chalmers-tjejerna igen! Bara synd att helgen gar sa snabbt! Pa sondagen bar det av tillbaka till Jennsan och jag har haft en underbar vecka dar!

Nu ar jag i Hagfors och har ar otroligt vackert med all sno och idag hade vi stralande sol. I morgse tog jag mig en 30 min runda pa skidorna och jag fattar inte hur jag ska klara av att aka 9 MIL!!! Ryggen kommer paja efter tva som den gjorde pa tjejvasan! Usch, far se till att ta det riktigt lungt. Har reviderat maltiden rejalt och nu har jag som framsta mal att komma i mal och inte vara trasig! Sen om jag gor det pa under 10 h sa ar jag nojd!

I morgon avgar var buss till Salen. Vi aker upp med Hagfors Skidforening och bor med dem. I morgon ska vi ga runt och insupa atmosfaren, dricka mer Vitargo (usch, jag har atit massa massa idag. loppet ar en bra ursakt att fa stoppa i sig massa godsaker!), shoppa mossa - kan ju inte ha norgemossan!, och forsoka ladda och tamja fjarilarna!

Pa aterseende - hoppas jag!

1 kommentar:

Mikabella sa...

Heja dig! Du är så stark! jag är imponerad. Håller tummarana. Kram på dig!