måndag 26 april 2010

Stuck i Tyskland

Meningen var att jag forst skulle vara en vecka (4 dagar) i Munchen och Frankfurt, sedan komma tillbaka till London under helgen och sedan atervanda till tyskland for att kora en info session i Berlin och Hamburg. Pga vulkanen pa Island fastnade jag i Frankfurt tillsammans med tre kollegor. Vi insag ganska raskt att vi inte skulle kunna komma hem men inte raskt nog for att hinna boka hyrbil, eller tag eller farja fran Calais till Dover. Jag ringde pappa och satte mig pa ett tag tillbaka till Munchen och vi mottes i Garmisch-Partenkirchen. De andra tjejerna fick bokat biljett till Calais, ena tjejens pojkvan hyrde bil i London for att kora ner, ta farjan over (for man var tvungen att ha bil....) hamta dem och sedan kora tillbaka till London. De blev dock avslangda av taget efter 1h i Koln. De satte sig da pa tag till Osterrike dar ena tjejen kommer ifran.

Hade en fantastiskt kul helg med pappa. Vet att han har varit otroligt duktig och framgangsrik i sitt yrke men han ar ju anda "pappa". Kul att fa upp ogonen och inse att han har varit valdigt duktig och besitter en massa massa kunskap, kunskap som jag hoppas kunna anvanda mig av framover pa nagot satt. Kanns lite bortkastat att det bara finns dar och inte nyttjas!

Berlin och Hamburg var nya stader for mig. Gillade dem verkligen bada tva. Berlin fick jag inte sett sa mycket. Tog en joggingrunda pa morgonen sa jag fick sett Checkpoint Charlie, muren, Brandeburger Tor etc. Kandes valdigt historiskt!

Hamburg var lovely! Forutom omradet dar vart hotel lag. Trodde det var Reeperbahn men det var det tydligen inte. Hotellet lag namligen mitt emellan tva sexshoppar och hela gatan sysslade med rekrytering....bara lite annan twist an den jag sysslar med!!!

Inga kommentarer: